2009. szeptember 5., szombat

Erdei pintyek


Az erdei pintyek nem túl félénk madarak, de a cinegéknél mindenképp nehezebb őket fotózni, viszont a gébicseknél könnyebb. Akárcsak a cinegék az erdei pintyek is eléggé gyakori vendégek az Ivóban lévő hétvégi házunknál és itthon Zetelakán is. Zetelaka és Ivó között a távolság légvonalban 10km és tengerszint feletti magasságban a különbség 200m Ivó javára. Télen a madáretetőn egyszer sem láttam erdei pintyet, lehet, hogy elvándorolnak egy kicsit délebbre. Szakkönyvek alapján Európa egyik leggyakoribb madara és egész évben itt tartózkodik.
Tehát sűrűbben lakott területen is jól érzi magát, úgy mint például a kertünkben.

A tojó


A hím



Sűrű erdőben


Jó itt szedegetni


Amint láthatjuk a képeken is, a tojó egyszerűbb, "fakóbb ruhában" jár, míg a hím színpompás tollazattal büszkélkedik. És még azt mondják, hogy a nők kényesebbek az öltözködésükre a férfiaknál.:-) Úgy látszik ez a madaraknál fordítva van.

4 megjegyzés:

  1. Neked aztan könnyü :) mindig találsz madarakat, és még amellé szépen és jól meg tudod örökíteni. Összel én is akarok épiteni valami madaréest van hely ahova és majd kérek tölled tanácsokat. Csak gyere le néha a talakozokra.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, hogy benéztél.:-)
    Nyáron nem nagyon volt időm fotóstalálkozóra járni, mert hol itt hol ott voltunk (Zetelaka, Ivó), ezért tudtam annyit fotózni. Sajna még két hétig nem tudok elmenni különböző programok miatt, de szeptember 24.-én csütörtökön ott leszek. Én is szeretnék valamit megtudni tőled.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon profik ezek a madárfotók, és ember közeli felvételek, de erről már írtam! ? mm-es obival készült?

    VálaszTörlés
  4. Egy Nikon 70-300mm-es VR obim van azzal "lövök" a madárkákra.:-)

    VálaszTörlés