2009. szeptember 24., csütörtök

A veréb is madár


Már majdnem egy hónapja az őszben járunk, ami azt jelenti, hogy mifelénk is kezdett megérni a szőlő a szép, meleg nyár és az eddigi meleg őszi időnek köszönhetően. Ez nem minden évben van így, olyan is szokott történni hogy még féléretten megüti a hóharmat és mind lehull. Persze a mi vidékünk nem szőlőtermő vidék itt a Hargita lábánál, de azért Zetelakán majdnem minden udvarban van szőlő, direkt termő fajta, ami a mi hideg teleinket túléli.
Ilyenkor a házi verebek nagy csapatokba verődve minden este "tanácskoznak" a szőlőlugasunkban. Nem túlságosan ijedősek, de azért a levelek menedékéből ritkán bújnak elő. Csak hallani lehet a hangos csiripelésüket. Azt nem vettem észre szüreteléskor, hogy megdézsmálnák a szőlőt, gondolom csak egy esti partira gyűlnek össze.
Néha egy-egy bátrabb példány látható helyre száll és én ilyenkor aktiválok:

Az őrszem


4 megjegyzés:

  1. pompás fény, borotva éles kép, csak csodálom az ilyet :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk, már évek óta nem látni verebet! Szépek a színek!

    VálaszTörlés
  3. Ez igaz?? Én azt hittem nincs olyan hely ahol ne lennének verebek!

    VálaszTörlés
  4. Feltünően eltüntek! Olyan helyeken, mint a piac, vagy pecsenyesütők, ahol álandóan voltak, hátha leesik valami, most egy sincs. A kertbe, ahol télen etetem a madarakat, hírmondójuk sincs. Falun, ha érdeklődök, hogy miért nincs, akkor a válasz, tényleg, így ahogy mondja! Természetesen, ez csak Zalaegerszeg és környékére vonatkozik!

    VálaszTörlés