2009. december 21., hétfő

Nikon hobbi objektívek


Gondoltam írok pár sort az általam használt objektívekről is. Persze senki se számítson most grafikonokkal tarkított profi objektívtesztekre, mert olyant sajnos nem tudok írni. Mindössze hobbifotós tapasztalataimról tudok beszámolni és sajnos túl nagy gyakorlati összehasonlítási alapom sincs. De aki kezdőként most akar tükrös gépbe és pár objektívbe beruházni annak hasznos lehet.

Úgy kezdeném a dolgot, hogy a Nikon D80 kiválasztásakor egyik szempont az volt, hogy a kitobiról amit adtak hozzá (Nikon AF-S 18-135mm f/3.5-5.6G ED IF DX) csak jó dolgokat olvastam a neten. Nem is csalódtam benne, de erről egy következő blogbejegyzésben kicsit részletesebben is írok.

A többi objektívem megvásárlására két év és pár hónap leforgása alatt került sor és ekkor is megbizonyosodtam arról, hogy a Nikon rendszert választani okos dolog volt. És itt most nem szeretnék Nikon-Canon vitát, mert azoknak se vége se hossza, én csak a saját tapasztalataimról írnék. 

Hobbi és kezdő természetfotós lévén első obim amit a géphez vettem egy makróobjektív volt. A Tamron AF-S SP 90mm f/2.8 Di Macro obira esett a választásom mert a neten és szakkönyvekben csak jó dolgokat olvastam róla. A vetélytársa a Nikon 60mm f/2.8D Micro Nikkor AF obi volt, talán fej vagy írás alapon választottam a kettő közül, mert a Nikonról is csak jó dolgokat olvastam és az áruk is egyforma volt akkoriban. Minden esetre nem csalódtam a Tamronban, most is az az egyetlen profi obi az objektívparkomból. És most ezzel nem azt akarom mondani, hogy a többi obim nem jó, csak azt, hogy azok inkább a hobbi kategóriába tartoznak.

A következő objektívem amit beszereztem egy hobbi teleobi volt, a Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF ED VR. Ekkor figyeltem meg, hogy a Canonnak a hasonló teleobjektívje 700RON(kb.45000Ft) összeggel került volna többe. Továbbá azt is megfigyeltem, hogy a Nikon hobbi objektívjei amelyeket általában egy földi halandó megengedhet magának olcsóbbak a Canon hasonló objektívjeinél. Az, hogy a Canon obik olcsóbbak a Nikon obiknál csak a profi teleobikra érvényes. Pl. a Canon EF 300mm f/2.8L IS USM objektív 1.200RON(kb.80.000Ft) összeggel olcsóbb a Nikon AF-S Nikkor 300mm f/2.8G ED-IF N VR objektívnél, de mindkettő ára 15.000RON, azaz 1.000.000Ft fölötti összeg. Aki ilyen obit tud venni magának, annak az a diferencia amivel a Nikon drágább a Canonnál már elhanyagolható szerintem.:-)

Nem olyan rég éreztem hiányát egy fényerős objektívnek, ugyanis kevés fényben, ahol ráadásul vakut sem lehet, vagy nem ajánlatos használni a meglévő obijaimmal nemigen boldogultam.  Gondoltam, hogy veszek egy 50mm f1,8 obit, mert legendás a rajza és nagyon olcsó is, de mivel belső terekben nagyobb látószög ajánlott, a Nikon 35mm f/1.8 AF-S DX objektívjét választottam. Ennek az árát nem tudom a Canon hasonló obijához hasonlítani, mert pont ilyen a Canonnak nincs. Ami esetleg hasonló, az a Canon EF 35mm f/2.0 de ennek ára kétszer annyi mint a Nikon 35mm f/1.8 objektívé.

Most egyelőre nem terhelném egyéb adattal senki fejét, sem a blogomat, ugyanis az objektívparkom is ennyi darabot tartalmaz amelyekről személyes tapasztalat alapján tudtam írni és nem szeretném, ha valaki légből kapott adatok felsorolásával vádolna. És megkérek most minden Canon rajongót aki netán a bejegyzésemet olvasná, hogy ne rontson rám ajtóstúl különböző támadó megjegyzésekkel, mert annak semmi értelme nem lenne. Véleményem szerint mindkét márka nagyon jó választás, de aki picit árérzékenyebb és ilyesmi objektívekre van szüksége mint amelyek nekem is vannak, az megfontolhatja az itt leírtakat.  

Mindegyik objektívemről fogok a közeljövőben írni egy-egy egyszerű tesztecskét külön bejegyzésekben, de ahhoz még össze kell szednem a gondolataimat.   

3 megjegyzés:

  1. Ez a leírás nagy segítség volt nekem, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  2. "és itt most nem szeretnék Nikon-Canon vitát" -pedig annyira szórakoztató dolog egy pentaXiánnak.... :D
    Sebaj, remélhetőleg mire kezemben lesz az egyetemi diploma újra a Pentax is a toppon lesz és akkor lehet majd beszélni hármas vitáról :)

    Ügyes vagy, hobbyfotósnak nem könnyű egy ilyen írást összeállítani... :)

    VálaszTörlés
  3. Örvendek, ha segíthettem.

    Köszönöm Szilárd!:-)

    VálaszTörlés