2012. szeptember 20., csütörtök

Újabb találkozás


Nem tudom hogy van ez, de hatalmába kerített ez a madár. Semmi mást nem akarok mostanában fotózni, csak a jégmadarat mégpedig halászat közben. Úgy néz ki viszont, hogy ez nem fog túl könnyen összejönni. Mondjuk ez nem is olyan nagy baj, mert roppant élvezetes kutatni utána, néha néha rábukkanni és egy pár szép fotót készíteni róla. Tegnap ismét találtam egy helyet ahol szeret halászni. Rászállt a megfelelő faágra és jól szemügyre vette ismét a sátramat. Halászni viszont nem volt hajlandó. Még párszor visszatért a környékre, a hangját hallottam, de az ágra többé nem szállt. Itt még próbálkozok a jövőben.


18 megjegyzés:

  1. Jópofa. Vaku? Ha az, megpróbálhatnád a sátortól távolabb elhelyezni. Ha majd vennél rádiós kioldókat, szólj, mert én is :)

    VálaszTörlés
  2. Nem vaku. Épp akkortájt kelt fel a nap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkó pontfix mögötted süthetett, mert fogadtam volna a vakura a lábujjka-árnyékok miatt :)

      Törlés
    2. Igen, és nem véletlenül tettem pontfix oda a sátrat.:-)

      Törlés
  3. Excellent capture.
    This is one bird that I can never seem to get close to. Beautiful.

    VálaszTörlés
  4. Szia Erzsébet,

    Végig néztük a főoldalon legördülő fotóidat, és valahogy "nagyon ismerős volt a táj"...
    Már csak utána olvastuk el a "Magamról" részét. Mi is Erdélyben születtünk és nőttünk fel a feleségemmel és nagyon szeretjük és hiányoznak azok a tájak...
    Gyönyörű fotóid vannak el kell ismernem, igaz mi más "műfajban" dolgozunk.
    Még vissza térünk!

    Claudia és Róbert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a látogatást és örvendek, hogy tetszett amit láttatok.

      Törlés
  5. Érdekes, hogy a képeiden inkább zöldes árnyalatú a madár. Ez akkor van így, ha teljes napfényben fotózod, mert irizál a tollazata. Árnyékban kék lenne.
    Egyébként gratulálok a megfigyelésedhez és a szép fotóhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hehe, most Grimpix tanult egy új szót: irizál :)

      Törlés
    2. Pont rásütött a nap. Mikor rászállt a faágra egyből láttam, hogy nem olyan színű mint amilyennek a múltkori példányt láttam, hanem zöldesebb. Az árnyalatokban főleg a háttérében az is közrejátszhat, hogy ezt nem a D80-al fotóztam, hanem az új D7000-el aminek kicsit mások a színei.

      Törlés
  6. Szep kep Erzsike! Lassan kifizetodik a raforditott ido es energia. Kitartast tovabra is!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű kép!
    A jégmadarat nehéz lehet vadászat közben fotózni, amint a lenti cikkben szereplő hírhedt fotó példája is mutatja:

    http://www.naturephoto.hu/home/index.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ez a botrány már bejárta a világhálót.
      Én próbálkozok a természetben és reménykedek, aztán meglátjuk mit sikerül megörökítenem és mit nem. Biztosan nagyon nehéz dolog, hisz roppant gyorsan történik minden amikor ez a madár halászik, de én láttam olyan fotókat amelyekről nem hiszem, hogy hamisítványok lennének, tehát nem lehetetlen megörökíteni.

      Törlés
  8. Úgy látom igazi jó barátok lettetek :)

    VálaszTörlés
  9. Nem csodálom, hogy a hatalmába kerített :) Amilyen pici, olyan tüneményes ez a madárka. Nagy kedvencem, szívesen nézegetem róla a fotókat - sajnos a sors eddig csak egyszer hozott vele össze élőben. Majd talán egyszer...

    VálaszTörlés
  10. nékem is az egyik kedvencem!...szuper kép lett!...

    VálaszTörlés