2012. szeptember 12., szerda

Vattacukor



14 megjegyzés:

  1. ez igen kérem, elemezni való. igaz örömmel töltöttél el!

    VálaszTörlés
  2. Hmmmmm... :) Illatos fotó!
    Még a gép hangját is hallani, ahogy pörget. Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Perspektíva és fény! Minden rendben!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon jó kép. Igazán tetszik.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon átjön, megnyalom a monitort :)

    VálaszTörlés
  6. Gyerekkoromban sokat ettem vattacukrot, azóta viszont nem. Talán itt lenne az ideje újra megkóstolni... :)
    Tetszik a kép, a gyerkőcök tekintete, ahogy alig várják, hogy elkészüljön a cukor és beleharaphassanak :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon mozgalmas, és édes :DD

    VálaszTörlés
  8. Jaja, mindig felragadtak tőle a cseszlék az arcunkra :)
    Hanem most fénymérős dolgokkal foglalkozok, érdekelne, pl. ebben az esetben hogyan mértél fényt (illetve derítettél e valamivel)?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mátrix fénymérésre(multi segment) volt állítva a gép, nem volt derítés. A Nap a vattacukros néni feje mögött ment le épp, a vattacukorról ment némi derítés az arcokra. Egy pontos AF a néni arcára volt állítva és a fénymérés és AF pont egyben van(állítható másképp is a D80-ban de én így használom). Elméletileg ez a multi segment fénymérési mód a képkocka teljes területét veszi figyelembe, de én azt tapasztaltam, hogy ahol a fénymérés középpontja van(nálam az egy pontos AF is), az a hely mégis többet nyom a latba. Ezért az arcok aránylag jól lettek exponálva, de utólag kicsit kellett világosítsam, a vattacukor és a fehér köpeny nem égett ki.

      Törlés
    2. Na ennek utánanézek, mert nem világos, miért veszi figyelembe a teljes matrixos kiértékelős esetén a fókuszmező helyét. De ezekben annyi okosság van, h nem kizárt, hogy még az én gépem is tud meglepetést okozni, mert ugye manualt magyar ember nem olvas :)

      Törlés
    3. Nekem a legelső dolog az volt mikor megkaptam a D80-at, hogy kerestem a neten egy magyar nyelvű használatit, letöltöttem és még ki is nyomtattam(170 A5 oldal). Elég hülyén hangzik, de a könyveket most is jobban szeretem mint a számítógépes anyagot. Azt nem állítom, hogy mind a 170 oldalt elolvastam, de a fontosabb dolgokat mindenképp és azóta is többször előkerült amikor valamit újra meg kellett nézni.
      Most is belekukkantottam és a mátrix mérésnél azt írja, hogy "a keret széles területén méri és beállítja az expozíciót a fényesség, szín, távolság és a kompozíció tekintetében". A középre súlyozottnál pedig "az egész keretet méri, de nagy hangsúlyt fektet a középső részre". Elég gyenge fordítás("keret"a kép területe helyett) és vannak ennél nagyobb bakik is a könyvben, de azért valahogy megérthető. Viszont a mátrixmérésnél nem tudom, hogy mégis miért helyez nagyobb hangsúlyt az AF pontba vagy egyáltalán bárhová. Én kipróbáltam és tapasztaltam ezt a dolgot, de esetleg én is csinálhattam valamit rosszul a próba során. Elég bonyolult műszerek ezek olyasmit is figyelembe vehetnek amire mi nem gondolunk esetleg vagy tévedhetnek is. Minden esetre ennek a képnek a készítésénél több expót csináltam ugyanezzel a beállításokkal és fényerő szempontjából mind hasonlóak lettek.

      Törlés
  9. Akár hogyan is mértél, ez nagyszerű lett!

    VálaszTörlés
  10. nagyszerű kép, a röpködő vattadarabok nagyon élettel telivé teszik.

    VálaszTörlés